Retourverwerking

Omdat PDCWeb veel partners heeft die aan consumenten leveren, hebben we uitgebreide ervaring opgebouwd met retourdienstverlening. Wij krijgen met regelmaat bestelling terug die binnen de herroepingstermijn vallen. Om dit proces gestructureerd te laten verlopen, dient een klant deze retour eerst aan te melden, daarna ontvangt hij/zij een retourlabel zodat het pakket teruggestuurd kan worden.

Hierin kunt u als webshop kiezen tussen betaald of onbetaald retourneren voor uw klant.

  1. Onbetaald: consument ontvangt een retourlabel en kan het product kosteloos retourneren naar PDCWeb . De verzendkosten worden doorberekend aan uw webshop;
  2. Betaald: consument meldt product aan en zorgt zelf voor de retourzending.

Wat gebeurt er met een retour?
Na de ontvangst en de controle van retourgoederen kan PDCWeb , indien gewenst, de artikelen controleren op defecten / schade. Ook kunnen wij producten testen, opnieuw sealen of opnieuw verpakken. Dit wordt allemaal aan u gerapporteerd middels een automatisch rapport van de ontvangen én de verwerkte retourzendingen. Controleert u de retouren liever zelf? Geen probleem, wij zorgen 1x per week voor een retourzending naar een door u opgegeven adres.

Voordelen uitbesteden retourproces

  • Retourgoederen worden binnen 24 uur na ontvangst verwerkt;
  • Controle en opnieuw verpakken van retourzendingen mogelijk;
  • Retourzendingen worden voordelig aangeboden en kunnen via 750+ inleverpunten worden teruggestuurd.