Inslag

Inslag is een belangrijk onderdeel van het complete fulfilment proces. Inslag is het in ontvangst nemen van uw webshop artikelen. Deze worden bij binnenkomst gecontroleerd en geteld. Vervolgens boeken wij ze in, slaan we ze op in ons magazijn en werken we de voorraden bij. Deze worden u inzichtelijk gemaakt middels een online rapportage.

Aanmelden van voorraad
PDCWeb ontvangt iedere dag verschillende vervoerders welke artikelen af komen leveren. Deze vervoerders leveren allerlei verschillende artikelen af voor diverse aangesloten webwinkels. Om het e-fulfilmentproces zo efficient en soepel mogelijk in te richten en te laten verlopen, dient u vooraf uw leveringen aan te melden. Dit kan snel en simpel middels een standaard e-mail naar uw e-fulfilment contactpersoon.

PDCWeb Goederenontvangst
Een zorgvuldige ontvangst en inslag van uw producten is cruciaal voor een goed werkend fulfilmentproces. Er is tijdens dit onderdeel van het fulfilment proces een belangrijke rol weggelegd voor PDCWeb Goederenontvangst. Zij nemen de artikelen in ontvangst, sorteren ze, tellen ze, controleren ze op zichtbare beschadigingen, voeren ze in in ons ERP / WMS systeem en leggen ze op de juiste locatie(s) voor opslag en orderpick.

EAN-nummer / barcode
De artikelen zelf worden altijd gekoppeld aan de hand van het EAN-nummer of barcode, wat het fulfilmentproces een stuk efficiënter maakt. Mochten uw producten zonder EAN-nummer binnenkomen, dan kunnen wij u als partner ontlasten, door deze producten toch te voorzien van een EAN code. Na het controleren en het opboeken van de voorraad in ons magazijn, ziet u deze voorraad direct in uw voorraadrapportage.

Voordelen uitbesteden inslag

  • Nieuwe voorraad is binnen 4 uur na ontvangst verkoopbaar;
  • Elke dag een up-to-date voorraadrapportage. Zo weet u precies wat u in ons magazijn heeft liggen;
  • Slimme systemen delen uw voorraad zo economisch voordelig mogelijk in. Dat betekent minder picklocaties of palletplaatsen en dus minder kosten!